CARREFOUR: THE MARKETPLACE PLATFORM

Marka Carrefour powstała w roku 1959 we Francji. Zarządza siecią hipermarketów, supermarketów oraz stacji benzynowych na różnych rynkach. W Polsce Carrefour posiada ponad 800 punktów sprzedaży w pięciu różnych formach biznesowych.

WYZWANIE

Jak oferować, dowiadywać się i sprzedawać więcej?

Współcześni konsumenci spodziewają się szerokiej gamy produktów sprzedawanych w ramach jednej platformy z szybką i wygodną dostawą. Jako pionier cyfrowy w sektorze sprzedaży detalicznej Carrefour musi spełniać i przekraczać te wymagania, tworząc dodatkowe kanały generowania zysków oraz zdobywając nowych klientów i rozwijając ich lojalność wobec marki.

ROZWIĄZANIE

Platforma Marketplace

Aby osiągnąć te cele, firma Carrefour zdecydowała się na współpracę z AXIA Digital. W październiku 2017 roku AXIA Digital uruchomiła wraz z partnerem pierwszą horyzontalną platformę marketplace dla polskiej firmy detalicznej. W modelu platformy marketplace rozwiązanie to korzysta z pojedynczych stron z opisami produktów, rekomendując klientom najlepsze oferty przez ramkę BuyBox. Klienci zaś mogą wybierać najbardziej odpowiadające im produkty i najlepsze oferty. Dzięki prawidłowo rozwijanym funkcjonalnościom zarządzania platformą Carrefour może sprzedawać więcej oraz stale wzmacniać wśród klientów świadomość marki.

Nowe strumienie przychodów

W efekcie implementacji platformy Marketplace firma Carrefour stworzyła nowe strumienie przychodów bazujące na prowizjach, miesięcznych subskrypcjach, reklamach oraz rozwoju nowych usług. Firma może teraz zbierać dane na temat sprzedaży nowych produktów, jak również informacje szczegółowe dotyczące takich elementów, jak zainteresowania czy lokalizację klientów. Dzięki platformie Marketplace Carrefour Polska wszedł w epokę zysków wspieranych przez dane.

Zaawansowane funkcje komercyjne

Dzięki funkcjom takim jak Click and Collect, płatność przy odbiorze i pięć scenariuszy automatyzacji marketingu, Carrefour Polska jest w stanie zapewniać klientom najlepszą możliwą obsługę, utrzymując pozycję jednego z liderów e-commerce w Polsce.

Czas do osiągnięcia korzyści

Wdrożenie rozwiązania trwało jedynie sześć miesięcy. Po tym czasie platforma Marketplace w formie dowodu słuszności koncepcji dostępna była pod adresem carrefour.pl. Dzięki wybraniu pakietów umożliwiających szybkie wdrożenie, takich jak Magento, zespół certyfikowanych przez Magento specjalistów AXIA Digital był w stanie zapewnić błyskawiczną implementacje platformy. W ciągu miesiąca od uruchomienia platforma notowała 228 zamówień dziennie.

Platforma Marketplace łączy w sobie prostotę, wydajność oraz zarządzanie czasem, aby zapewniać firmom detalicznym zyski w epoce cyfrowej.

At start

SKUs in database

Sellers live!

POS "Click and collect"

© 2017 ALL RIGHTS RESERVED.